Тэма 1. "Сказ"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Засваенне ведаў пра сказ, яго асноўныя прыметы, развіццё граматычнага ладу маўлення.
Стымул
Фармуліроўка задання
Азнач межы сказаў.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільна выдзелены сказ - 1 бал.
Максімальная сума балаў за вызначэнне межаў сказаў - 10 балаў.
Тэма 2."Тыпы сказаў"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Засваенне ведаў пра тыпы сказаў па мэце выказвання, развіццё інтанацыйных навыкаў, вуснага звязнага маўлення.
Стымул
Фармуліроўка задання
Пастаў знак прыпынку ў канцы сказа.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільна пастаўлены знак у канцы сказа - 1 бал.
Максімальная сума балаў за пастаноўку знакаў у канцы сказа - 3 балы.
Тэма 3."Галоўныя члены сказаў"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фармірміруемай кампетэнцыі
Фарміраванне навыкаў вызначэння галоўных членаў сказа па сэнсавых пытаннях.
Стымул
Васілінка з Васільком малявалі дрэвы.
Вытокі інфармацыі
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільна вызначаны галоўны член у адным сказе - 2 балы.
За кожны правільна вызначаны галоўны член у двух сказах - 4 балы.
За кожны правільна вызначаны галоўны член сказа ў трох сказах- 6 балаў.
За кожны правільна вызначаны галоўны член сказа ў чатырох сказах - 8 балаў.
За кожны правільна вызначаны галоўны член сказа ў пяці сказах - 10 балаў.
Максімальная сума балаў за правільна вызначаную аснову ў сказах -10 балаў.
Тэма 4."Даданыя члены сказаў"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Фарміраванне навыкаў вызначэння даданых членаў сказа па сэнсавых пытаннях.
Стымул
Вызнач, у якіх сказах ёсць даданыя члены.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільны адказ-2 балы
Максімальная колькасць-8 балаў
Фармуліроўка задання
Якім членам сказа з'яўляецца выдзеленае слова
а) Птушкі вярнуліся з выраю нядаўна.
б)Сонца высвечвала вершаліны высокіх елак.
в) На градцы спеў вялікі гарбуз.
г) Мама пашыла прыгожую сукенку.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільны адказ-2 балы
Максімальная колькасць-8 балаў
Тэма 5. "Слова. Адназначныя і мнагазначныя словы"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Фарміраванне навыкаў вызначэння значэння слова з апорай на кантэкст ці з дапамогай тлумачальнага слоўніка.
Стымул
Пасля ўрока малявання Васілінка дастала грэбень і пачала прычэсвацца. Хлопчык пазіраў праз акно на двор, па якім хадзілі куры. Сярод іх красаваўся певень з прыгожым грэбнем. Васілёк сказаў:
- Паглядзі, Васілінка, які прыгожы грэбень у пеўня!
Дзяўчынка ўсміхнулася і сказала:
- Васілёк, паглядзі, а ў мяне таксама прыгожы грэбень.
- Як цікава: адно і тое ж слова, а сэнс - розны. Давай звернемся да правіла ў падручніку і даведаемся, як называюцца такія словы.
Вытокі інфармацыі
Правіла ў падручніку (с.88. падручнік "Беларуская мова" (1 частка)), а таксама на дадзеным электронным рэсурсе СтудопедіЯ. Перайдзі па спасылцы.
Тлумачальны слоўнік
Фармуліроўка задання
Тэма 6. "Слова. Сінонімы"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Знаёмства са словамі з аднолькавым ці блізкім значэннем, фарміраванне навыкаў вызначэння сінонімаў у сказах.
Стымул
Гледзечы праз акно дзяўчынка сказала:
-Сёння з самага ранку ідзе дождж.
А Васілёк паправіў Васілінку:
- Сёння з самага ранку сыпле дождж.
Васілінка задумалася і кажа:
-Сэнс нашых сказаў аднолькавы, нягледзечы на тое, што мы выкарысталі розныя словы- дзеянні.Давай звернемся да сеткі Інтэрнэт і даведаемся, як называюцца словы, якія маюць блізкае значэнне і як яны ўжываюцца ў мове. А затым выканаем заданні, якія прапанавала настаўніца.
Вытокі інфармацыі
Слоўнік сінонімаў.
Перайдзі па спасылцы, прачытай інфармацыю.
Фармуліроўка задання
Да прапанаваных слоў знайдзі пару- сінонім.
Крытэрыі ацэнкі
За кожную правільна выбраную пару слоў- 1 бал
Максімальная колькасць балаў- 10 балаў
Тэма 6. "Слова. Антонімы"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Знаёмства са словамі з супрацьлеглым значэннем, фарміраванне навыкаў вызначэння антонімаў у сказах і ў тэкстах.
Стымул
Пасля ўрокаў Васілінка прапанавала Васільку пагуляць у гульню "Адвароткі"
- Васілёк, я буду гаварыць табе словы, а ты кажы наадварот.
- Давай паспрабуем- згадзіўся Васілёк.
-Дзень,- сказала Васілінка.
-Ноч- прапанаваў хлопчык.
- А цікава, як называюцца такія словы?- спытаў Васілёк. Давай звернемся да падручніка, а затым выканаем заданні.
Вытокі інфармацыі
Фармуліроўка задання
1. Падбярыце да слоў антонімы.
Успомніць, гора,вайна, поўнач, вялікі.
2.Дапоўні сказы словамі з супрацьлеглым значэннем.
Зімой дні ..., а летам.... .
Рыхтуй сані...., а калёсы.... .
У казках заўсёды.... перамагае.... .
Крытэрыі ацэнкі
Тэма 6. "Склад слова. Роднасныя словы. Корань."
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Знаёмства з аднакаранёвымі словамі і коранем слова, развіццё ўмення знаходзіць аднакаранёвыя словы, выдзяляць корань.
Стымул
Васілёк і Васілінка пасля заняткаў зайшлі ў сад. Іх сустрэў садоўнік Васіль Ягоравіч.Ён расказаў дзецям пра ўраджай садавіны, якую ўжо сабраліся збіраць. Дзецям вельмі спадабалася іх прагулка ў сад. І раптам Васілінка сказала:
- А ці заўважыў ты, Васілёк, якія словы нам сустрэліся?
- Сад, садоўнік, садавіна- адказаў Васілёк.
- Мне здаецца, што яны нечым падобныя,- сказала Васілінка.
- А давай звернемся да падручніка і даведаемся, што гэта за словы.
Вытокі інфармацыі
Фармуліроўка задання
Крытэрыі ацэнкі
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Засваенне ведаў пра сказ, яго асноўныя прыметы, развіццё граматычнага ладу маўлення.
Стымул
На ўроку беларускай мовы Васілінка звярнулася да Васілька:
- Ты зусім не ўмееш прыгожа выказваць свае думкі. Твая мова бедная і невыразная.
Васілёк абурыўся:
- Гэта яшчэ як? І зусім не бедная, і зусім нават выразная. Проста... Ну...
Васілёк пачырванеў, а Васілінка прадоўжыла.
- Выказваць свае думкі неабходна праз сказы, а не асобных слоў. Тады мова становіцца прыгожай. А ці ведаеш ты, што называецца сказам? Ці ўмееш ты вызначаць межы сказа?
Вытокі інфармацыіФармуліроўка задання
Азнач межы сказаў.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільна выдзелены сказ - 1 бал.
Максімальная сума балаў за вызначэнне межаў сказаў - 10 балаў.
Тэма 2."Тыпы сказаў"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Засваенне ведаў пра тыпы сказаў па мэце выказвання, развіццё інтанацыйных навыкаў, вуснага звязнага маўлення.
Стымул
Васілінка прадоўжыла сваю думку:
- Мова прыгожая, калі сказы выражаюцца з асобай інтанацыяй. Паспрабуй прыдумаць сказ пра восень.
- Настала залатая восень.
- А зараз паспрабуй гэтым сказам выказаць пытанне.
- Настала залатая восень?- спытаў хлопчык.
- А ці зможаш выразіць радасць?
- Настала залатая восень!- усклікнуў Васілёк.
- Малайчына! А цяпер проста паведамі аб гэтай з'яве.
- Настала залатая восень,- спакойным голасам сказаў Васілёк
- Цудоўна!Ты амаль гатовы выканаць новае заданне. Падмацуй свае веды і добрых табе поспехаў.
Вытокі інфармацыі- Настала залатая восень.
- А зараз паспрабуй гэтым сказам выказаць пытанне.
- Настала залатая восень?- спытаў хлопчык.
- А ці зможаш выразіць радасць?
- Настала залатая восень!- усклікнуў Васілёк.
- Малайчына! А цяпер проста паведамі аб гэтай з'яве.
- Настала залатая восень,- спакойным голасам сказаў Васілёк
- Цудоўна!Ты амаль гатовы выканаць новае заданне. Падмацуй свае веды і добрых табе поспехаў.
Фармуліроўка задання
Пастаў знак прыпынку ў канцы сказа.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільна пастаўлены знак у канцы сказа - 1 бал.
Максімальная сума балаў за пастаноўку знакаў у канцы сказа - 3 балы.
Тэма 3."Галоўныя члены сказаў"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фармірміруемай кампетэнцыі
Фарміраванне навыкаў вызначэння галоўных членаў сказа па сэнсавых пытаннях.
Стымул
Васілінка з Васільком малявалі дрэвы.
- Васілінка, а навошта дрэвам
карэнне?- спытаў Васілёк.
- Карэнне ў дрэвах - гэта
аснова яго роста і жыцця, - адказала Васілінка. - Вось так і ў
сказах ёсць слова ці словы, якія з'яўляюцца яго асновай. Называюцца яны дзейнікам і выказнікам. Пазнаёмся а табліцай і выканай заданне.Вытокі інфармацыі
Фармуліроўка задання
Выберы сказ у якім выдзеленае слова з'яўляецца галоўным членам сказа.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільна вызначаны галоўны член у адным сказе - 2 балы.
За кожны правільна вызначаны галоўны член у двух сказах - 4 балы.
За кожны правільна вызначаны галоўны член сказа ў трох сказах- 6 балаў.
За кожны правільна вызначаны галоўны член сказа ў чатырох сказах - 8 балаў.
За кожны правільна вызначаны галоўны член сказа ў пяці сказах - 10 балаў.
Максімальная сума балаў за правільна вызначаную аснову ў сказах -10 балаў.
Тэма 4."Даданыя члены сказаў"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Фарміраванне навыкаў вызначэння даданых членаў сказа па сэнсавых пытаннях.
Стымул
Васілінка з Васільком з задавальненнем малявалі дрэвы. Яны атрымоўваліся прыгожыя, з мноствам разгалістых галінак з лісточкамі.
- Вось так і сказ, - сказала Васілінка,- чым больш слоў у сказе, тым больш дакладны і прыгожы становіцца ён.
- А як жа называюцца гэтыя словы?- спытаў Васілёк.
- Яны называюцца даданымі, бо паясняюць галоўныя члены сказа.
Фармуліроўка заданняВызнач, у якіх сказах ёсць даданыя члены.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільны адказ-2 балы
Максімальная колькасць-8 балаў
Фармуліроўка задання
Якім членам сказа з'яўляецца выдзеленае слова
а) Птушкі вярнуліся з выраю нядаўна.
б)Сонца высвечвала вершаліны высокіх елак.
в) На градцы спеў вялікі гарбуз.
г) Мама пашыла прыгожую сукенку.
Крытэрыі ацэнкі
За кожны правільны адказ-2 балы
Максімальная колькасць-8 балаў
Тэма 5. "Слова. Адназначныя і мнагазначныя словы"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Фарміраванне навыкаў вызначэння значэння слова з апорай на кантэкст ці з дапамогай тлумачальнага слоўніка.
Стымул
Пасля ўрока малявання Васілінка дастала грэбень і пачала прычэсвацца. Хлопчык пазіраў праз акно на двор, па якім хадзілі куры. Сярод іх красаваўся певень з прыгожым грэбнем. Васілёк сказаў:
- Паглядзі, Васілінка, які прыгожы грэбень у пеўня!
Дзяўчынка ўсміхнулася і сказала:
- Васілёк, паглядзі, а ў мяне таксама прыгожы грэбень.
- Як цікава: адно і тое ж слова, а сэнс - розны. Давай звернемся да правіла ў падручніку і даведаемся, як называюцца такія словы.
Вытокі інфармацыі
Правіла ў падручніку (с.88. падручнік "Беларуская мова" (1 частка)), а таксама на дадзеным электронным рэсурсе СтудопедіЯ. Перайдзі па спасылцы.
Тлумачальны слоўнік
Фармуліроўка задання
Тэма 6. "Слова. Сінонімы"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Знаёмства са словамі з аднолькавым ці блізкім значэннем, фарміраванне навыкаў вызначэння сінонімаў у сказах.
Стымул
Гледзечы праз акно дзяўчынка сказала:
-Сёння з самага ранку ідзе дождж.
А Васілёк паправіў Васілінку:
- Сёння з самага ранку сыпле дождж.
Васілінка задумалася і кажа:
-Сэнс нашых сказаў аднолькавы, нягледзечы на тое, што мы выкарысталі розныя словы- дзеянні.Давай звернемся да сеткі Інтэрнэт і даведаемся, як называюцца словы, якія маюць блізкае значэнне і як яны ўжываюцца ў мове. А затым выканаем заданні, якія прапанавала настаўніца.
Вытокі інфармацыі
Слоўнік сінонімаў.
Перайдзі па спасылцы, прачытай інфармацыю.
Фармуліроўка задання
Да прапанаваных слоў знайдзі пару- сінонім.
Крытэрыі ацэнкі
За кожную правільна выбраную пару слоў- 1 бал
Максімальная колькасць балаў- 10 балаў
Тэма 6. "Слова. Антонімы"
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Знаёмства са словамі з супрацьлеглым значэннем, фарміраванне навыкаў вызначэння антонімаў у сказах і ў тэкстах.
Стымул
Пасля ўрокаў Васілінка прапанавала Васільку пагуляць у гульню "Адвароткі"
- Васілёк, я буду гаварыць табе словы, а ты кажы наадварот.
- Давай паспрабуем- згадзіўся Васілёк.
-Дзень,- сказала Васілінка.
-Ноч- прапанаваў хлопчык.
- А цікава, як называюцца такія словы?- спытаў Васілёк. Давай звернемся да падручніка, а затым выканаем заданні.
Вытокі інфармацыі
Фармуліроўка задання
1. Падбярыце да слоў антонімы.
Успомніць, гора,вайна, поўнач, вялікі.
2.Дапоўні сказы словамі з супрацьлеглым значэннем.
Зімой дні ..., а летам.... .
Рыхтуй сані...., а калёсы.... .
У казках заўсёды.... перамагае.... .
Крытэрыі ацэнкі
Тэма 6. "Склад слова. Роднасныя словы. Корань."
Кампетэнцыя
Моўная.
Аспект фарміруемай кампетэнцыі
Знаёмства з аднакаранёвымі словамі і коранем слова, развіццё ўмення знаходзіць аднакаранёвыя словы, выдзяляць корань.
Стымул
Васілёк і Васілінка пасля заняткаў зайшлі ў сад. Іх сустрэў садоўнік Васіль Ягоравіч.Ён расказаў дзецям пра ўраджай садавіны, якую ўжо сабраліся збіраць. Дзецям вельмі спадабалася іх прагулка ў сад. І раптам Васілінка сказала:
- А ці заўважыў ты, Васілёк, якія словы нам сустрэліся?
- Сад, садоўнік, садавіна- адказаў Васілёк.
- Мне здаецца, што яны нечым падобныя,- сказала Васілінка.
- А давай звернемся да падручніка і даведаемся, што гэта за словы.
Вытокі інфармацыі
Фармуліроўка задання
Крытэрыі ацэнкі
Комментариев нет:
Отправить комментарий